Fakturering til kommunen
Hedensted Kommune modtager kun elektroniske fakturaer. Læs mere om fakturering til Hedensted Kommune.
Alle virksomheder, der sælger til det offentlige, skal sende regningerne elektronisk.
Nedenfor kan du læse mere om, hvordan du rent praktisk gør dette til Hedensted Kommune.
Sådan kan du lave elektroniske fakturaer
Hvis du ikke selv har mulighed for at danne elektroniske regninger, kan du sende din papirregning til et scanningsbureau.
Bureauet laver papirregningen om til en elektronisk regning og sørger for at sende den videre til modtageren.
Der er forskellige firmaer på markedet, så har du brug for et scanningsbureau kan du med fordel søge efter:
- Læs ind service
- Læs ind bureau
- Scanningsbureau
Nogle fakturaportaler er gratis, mens andre tager et gebyr for deres service.
Fakturaportalen på virk.dk er en let, hurtig og gratis løsning, hvor du går ind på en særlig sikret hjemmeside og indtaster din faktura. Velegnet til virksomheder og enkeltpersoner, der sender få regninger til det offentlige.
Bemærk: Fakturaportalen er under udfasning.
Kan benyttes af virksomheder, som har eget økonomisystem, der selv kan danne og sende en elektronisk faktura i OIOUBL-formatet.
Indhold af fakturaen
Din elektroniske faktura skal indeholde følgende:
- Det EAN-lokationsnummer, som skal betale for varen/ydelsen.
Liste med EAN-numre for Hedensted kommune - En personreference (bestiller/indkøber hos kommunen)
- Fakturaens udstedelsesdato
- Fakturanummer
- Sælgers CVR-nr. (eller SE.nr)
- Sælgerens navn og adresse samt købers navn og adresse.
- Mængden og arten af de leverede varer / omfanget og arten af de leverede ydelser.
- Dato for levering af vare/ydelse. Dog kun, hvis den er forskellig fra fakturadato.
- Gældende momssats.
- Det momsbeløb, der skal betales.
Økonomi & Styring
Juelsminde Rådhus
Tofteskovvej 4
7130 Juelsminde
Telefon:
79 75 50 00
E-mail: okonomi@hedensted.dk