Gå til hovedindhold

Fakturering til kommunen

Hedensted Kommune modtager kun elektroniske fakturaer. Læs mere om fakturering til Hedensted Kommune.

Indhold

    Alle virksomheder, der sælger til det offentlige, skal sende regningerne elektronisk.

    Nedenfor kan du læse mere om, hvordan du rent praktisk gør dette til Hedensted Kommune.

    Sådan kan du lave elektroniske fakturaer

    Indhold af fakturaen

    Din elektroniske faktura skal indeholde følgende:

    • Det EAN-lokationsnummer, som skal betale for varen/ydelsen.
      Liste med EAN-numre for Hedensted kommune
    • En personreference (bestiller/indkøber hos kommunen)
    • Fakturaens udstedelsesdato
    • Fakturanummer
    • Sælgers CVR-nr. (eller SE.nr)
    • Sælgerens navn og adresse samt købers navn og adresse.
    • Mængden og arten af de leverede varer / omfanget og arten af de leverede ydelser.
    • Dato for levering af vare/ydelse. Dog kun, hvis den er forskellig fra fakturadato.
    • Gældende momssats.
    • Det momsbeløb, der skal betales.