Skolepolitik
Den samlede kerneopgave for læringsområdet i Hedensted Kommune er ”sammen skaber vi bevægelse, så børn og unge i forpligtende fællesskaber udvikler sig til livsduelige og fremtidsparate mennesker”.

I denne udvikling er skolerne både selvstændige aktører og samtidig en aktiv del af læringsområdet som helhed. Skolepolitikken tager derfor sit afsæt i Hedensted Kommunes Børne- og Ungepolitik, og de to politikker udgør tilsammen et samlet hele for arbejdet med skolernes udviklingsplaner.
Hedensted Kommunes Skolepolitik står på Børne- og Ungepolitikkens fire pejlemærker samt ét skolespecifikt pejlemærke. Pejlemærkerne sætter retningen og synliggør, hvor vi skal bevæge os hen sammen med børnene, de unge og deres familier. I Skolepolitikken udfoldes de fem pejlemærker ind i en skolesammenhæng.
- Mod på livet og lyst til læring
- Fællesskaber: Gode steder at være og lære
- Forældre og andre betydningsfulde voksne gør en forskel
- Sundhed: fysisk og mentalt
- Undervisning: mange måder at lære på
Film om Skolepolitikken
Skolepolitik introduktion
Pejlemærke 1: Mod på livet og lyst til læring
Pejlemærke 2: Fællesskaber: Gode steder at være og lære
Pejlemærke 3: Forældre og andre betydningsfulde voksne gør en forskel
Pejlemærke 4: Sundhed: fysisk og mental
Pejlemærke 5: Undervisning: mange måder at lære på
År 1 - Fra pejlemærker til praksis - et kompetenceudviklingsforløb for lærere og pædagoger
År 2 – Relationskompetence
År 2 – Elevinddragelse
År 2 – Forældresamarbejde