Gå til hovedindhold

Skolepolitik

Den samlede kerneopgave for læringsområdet i Hedensted Kommune er ”sammen skaber vi bevægelse, så børn og unge i forpligtende fællesskaber udvikler sig til livsduelige og fremtidsparate mennesker”.

Illustration børn og unge i rundkreds

Indhold

    I denne udvikling er skolerne både selvstændige aktører og samtidig en aktiv del af læringsområdet som helhed. Skolepolitikken tager derfor sit afsæt i Hedensted Kommunes Børne- og Ungepolitik, og de to politikker udgør tilsammen et samlet hele for arbejdet med skolernes udviklingsplaner.

    Hedensted Kommunes Skolepolitik står på Børne- og Ungepolitikkens fire pejlemærker samt ét skolespecifikt pejlemærke. Pejlemærkerne sætter retningen og synliggør, hvor vi skal bevæge os hen sammen med børnene, de unge og deres familier. I Skolepolitikken udfoldes de fem pejlemærker ind i en skolesammenhæng.

    1. Mod på livet og lyst til læring
    2. Fællesskaber: Gode steder at være og lære
    3. Forældre og andre betydningsfulde voksne gør en forskel
    4. Sundhed: fysisk og mentalt
    5. Undervisning: mange måder at lære på
    Læs Hedensted Kommunes skolepolitik

    Film om Skolepolitikken

    Skolepolitik introduktion

    Pejlemærke 1: Mod på livet og lyst til læring

    Pejlemærke 2: Fællesskaber: Gode steder at være og lære

    Pejlemærke 3: Forældre og andre betydningsfulde voksne gør en forskel

    Pejlemærke 4: Sundhed: fysisk og mental

    Pejlemærke 5: Undervisning: mange måder at lære på

    År 1 - Fra pejlemærker til praksis - et kompetenceudviklingsforløb for lærere og pædagoger

    År 2 – Relationskompetence

    År 2 – Elevinddragelse

    År 2 – Forældresamarbejde