Gå til hovedindhold

Har du ansatte i fleksjob?

Har din virksomhed ansatte der er i fleksjob, skal du sørge for, at kommunen hele tiden har opdaterede lønoplysninger.

Indhold

    Oplysninger fra arbejdsgiver om fuldtidsløn

    Når du ansætter en medarbejder i fleksjob, har du som arbejdsgiver pligt til at oplyse kommunen om, hvad din fleksjobansatte ville få i løn, hvis den pågældende var ansat på fuld tid.

    Ved ændringer i lønnen i form af lønstigning, løntillæg, pensionsbidrag eller lignende, skal du som arbejdsgiver oplyse kommunen om den nye fuldtidsløn. Det skal du som arbejdsgiver gøre, hver gang der er ændringer i lønnen.

    Udfyld blanket til oplysninger om fuldtidsløn

    I tilfælde af, at du ikke kan benytte vores digitale selvbetjeningsløsning med oplysninger om fuldtidsløn, kan du printe og udfylde denne blanket: Oplysninger om lønloft til beregning af fleksløntilskud

    Oplysninger fra arbejdsgiver om bonus

    Når du som arbejdsgiver udbetaler bonus, overskudsdeling eller lignende, skal kommunen lave en vurdering af, om udbetalingen skal med i beregningen af fleksløntilskuddet.

    Kommunen skal vurdere, om den udbetalte bonus, overskudsdeling eller lignende skal anses for en lønindtægt, eller om udbetalingen ikke kan karakteriseres som løn, men f.eks. som en gave.

    Udfyld blanket til oplysninger om udbetalt bonus

    Send en besked vedrørende fleksløntilskud

    Her har du som arbejdsgiver mulighed for at sende besked til kommunen vedrørende fleksløntilskud for din ansatte i fleksjob.

    Indsend besked vedrørende fleksløntilskud - digital blanket

    Relateret indhold